Lexus CT200h 1,8HSD 136KM Black

Dziewięć lat temu fanów Lexusa zaskoczyła wiadomość, że po raz pierwszy do oferty dołączy model klasy kompaktowej i w dodatku z przednim napędem. I tak w 2010 roku światło dzienne ujrzał model CT200h.

ct200h_18hsd_136km_black_we665vg_2019_01

Stylistycznie auto jest typowym kompaktem o dość mocno zaakcentowanych liniach nadwozia. W ubiegłym roku model ten dostał przeprojektowany przedni zderzak, upodabniając się do swoich większych braci. Obecnie grill jest większych rozmiarów i o mocniej zaakcentowanym kształcie rombu. Dodatkowo przód zyskał nowy wzór przednich świateł wraz charakterystycznym LED-owym pasem do jazdy dziennej. Z tyłu zmianom poddano lampy, które również zbudowano w pełni technologii LED.

Jak przystało na Lexusa, w środku mamy do czynienia z bardzo dobrze wykonanym jakościowo wnętrzem. Siedzenia pokryte są zamszową tapicerką o jasno-ciemnym kolorze. Wszystko jest perfekcyjnie spasowane i co najważniejsze miłe w dotyku. Zegary i ich czytelność jest rewelacyjna, a podświetlono je na kojący biały kolor.

7-calowy ekran, już nie dotykowy, znajduje się na samej górze deski rozdzielczej. Poniżej usytuowano przyciski i mini wyświetlacz obsługujący dwustrefową klimatyzację. Między wygodnymi i komfortowymi fotelami umiejscowiono sporych rozmiarów tunel, w którym znalazło się miejsce dowodzenia komputerem pokładowym za pomocą pokrętła. Wszystko obsługujemy intuicyjnie. Dodatkowo na tunelu znalazło się również miejsce dla radia i „fikuśnego” lewarka skrzyni biegów.

Pod maską znajduje się „benzyniak” o pojemności 1,8 l generujący moc 98 KM, oraz jednostka elektryczna o mocy 80 KM. Połączenie tych dwóch silników daje sumaryczną moc oscylującą w granicach 136 KM.  Pozwala to sprint do pierwszych 100 km/h w 10,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna małego Lexusa jest ograniczona elektronicznie i wynosi równe 180 km/h.

ct200h_18hsd_136km_black_we665vg_2019_17

W hybrydach jednak ważniejszym aspektem niż sama moc jest dostępność momentu obrotowego. Moment obrotowy z silnika elektrycznego dostępny od zerowych obrotów i wynosi 207 Nm. Dodatkowo kierowca dysponuje momentem obrotowym silnika spalinowego, który wynosi 142 Nm, ale jego maksymalna wartość dostępna jest dopiero przy 4000 obr./min.

Napęd przekazywany jest na przednie koła za pomocą automatycznej, bezstopniowej skrzyni biegów CVT.

Średnio podczas całego testu mój testowy CT200h spalał zaledwie 5,6 l. W mieście zużywał tylko 5,5, natomiast w trasie zaledwie 5,8 l.

ct200h_18hsd_136km_black_we665vg_2019_02

Podróżując Lexusem CT200h kierowca ma zawsze pewność panowania nad autem i bezpiecznego prowadzenia. Układ kierowniczy nastawiony jest na lekkość i precyzję manewrowania niezależnie od warunków.

Najmniejszy z Lexusów jest idealnym samochodem do rozpoczęcia swojej przygody z tą marką i z pojazdami hybrydowymi.

Wszelkie prawa zastrzeżone!

Reklama

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s