Ford Fiesta 5d 1,5 TDCi 120KM Active

W czasach, gdy bardzo popularne stały się samochody klasy crossover i SUV, coraz trudniej namówić klienta na zakup auta mniejszego. Jednak Ford w ostatnich latach wpadł na pomysł, aby swoje miejskie modele zrobić trochę bardziej „uterenowione”. I tak w palecie pojawiła się nazwa Active, którą możemy spotkać w najmniejszym Ka+, trochę większej Fieście oraz w niedalekim czasie w Focusie. Czym się różnią samochody w wersji Active od standardowych modeli, postaram się pokazać na przykładzie Fiesty.

fiesta_5d_15tdci_120km_active_we219un_2019_22

Już standardowa odmiana Fiesty jest bardzo udanym pod względem stylistycznym samochodem. Wyposażony w jeden z opcjonalnych kolorów przykuwa wzrok niczym magnes. W przypadku testowanego egzemplarza zdecydowano się na odcień czerwonego lakieru metalizowanego o nazwie „Ruby Red”. Połączenie tego z lakieru z licznymi wstawkami plastikowymi wokół auta nadały autu bardziej wyrazistego charakteru. Dodatkowo, oprócz zmian stylistycznych, Fiesta Active minimalnie urosła do góry, ponieważ odmiana ta posiada zawieszenie ze zwiększonym o 19 mm prześwitem. Zresztą, sami spójrzcie na tą sympatyczną i miłą dla oka stylistykę.

Wnętrze Active niczym się nie różni do normalnej wersji. W środku znajdziemy bez problemu przestrzeni dla czwórki dorosłych osób. Tylna kanapa jak i przednie fotele są wygodne i co najważniejsze nie męczące nawet w trakcie dalszych podróży. Ford postanowił, że nie pójdzie za modą i zegary posiadają analogowe wskaźniki (bardzo dobry pomysł), elektroniczny jest jedynie wyświetlacz komputera pokładowego, który informuje o najważniejszych parametrach. Centralnie na desce rozdzielczej usytuowano pokaźnych rozmiarów tablet do obsługi systemu info-rozrywki, który jest bardzo prosty w obsłudze i nie wymaga dłuższej nauki.

Na wielki plus zasługuje jakość materiałów i plastików oraz ich spasowanie. Bagażnik może do największych nie należy, bo jego pojemność wynosi około 300 litrów, ale za to posiada szeroki otwór załadunkowy oraz regularne kształty, co ułatwia zagospodarowanie tej przestrzeni.

fiesta_5d_15tdci_120km_active_we219un_2019_03

We wnętrzu nie obyło się jednak bez małych wpadek. Pierwszą z nich jest brak choćby jednej rączki do trzymania się, zwanych potocznie „strachorączkami” lub jak to woli „cykorkami”. Nad głowami znajdziemy jedynie malutkie haczyki, raczej do powieszenia marynarki niż do przytrzymywania się w czasie jazdy. Drugą wadą są słabej jakości siłowniki tylnej klapy bagażnika. Podczas zimowych dni po otwarciu klapa bagażnika nie unosi się sama do góry. To oczywiście raczej usterka (w dodatku łatwa do naprawienia) niż cecha auta, tym niemniej w tak nowym egzemplarzu nie powinna się przytrafić.

Sercem testowanego egzemplarza jest rewelacyjna jednostka wysokoprężna o pojemności 1,5 litra i mocy 120 KM. Jednostka ta posiada bardzo dobre parametry, które zapewniają jak na miejskie autko rewelacyjne osiągi. Przyspieszenie do pierwszych 100 km/h zajmuje około 9 sekund, a maksymalnie możemy podróżować z prędkością 195 km/h. Elastyczność, jak przystało na diesla, jest bardzo dobra, co jest zasługą wynoszącego 270 Nm momentu obrotowego oraz bardzo dobrze pracującej, manualnej, sześciobiegowej skrzynia biegów o długich przełożeniach. Dzięki temu nagłe przyspieszenie czy szybkie i bezpieczne wykonanie manewru wyprzedzenia nie są dla Fiesty niczym zbyt trudnym.

fiesta_5d_15tdci_120km_active_we219un_2019_04

Wielkim plusem tej jednostki są nie tylko bardzo dobre osiągi, ale również zaskakująco niskie zapotrzebowanie na paliwo. Dość powiedzieć, że 43 litrowy bak wystarczy nawet na 1000 kilometrów! 4,3 litra na każde 100 kilometrów i 9 sekund do „setki”!

Układ jezdny Fordów już od dawna zbiera pochwały i pozytywne opinie użytkowników. Nie inaczej jest w Fieście Active. Mimo podwyższonego zawieszenia to auto rewelacyjnie „połyka” zakręty, a kierowca tylko marzy o kolejnym i kolejnym. Samochód doskonale trzyma się drogi, dając jednocześnie pasażerom wygodę i komfort podróżowania.  Bez wątpienia należy się premia dla inżynierów odpowiedzialnych za ten element.

Cena prezentowanego modelu rozpoczyna się od kwoty 80 950 zł. Jednakże po dokładnej konfiguracji testowanego egzemplarza, wydać trzeba już sumę sześciocyfrową. To bardzo duża kwota jak za model klasy miejskiej. Ale wydaje mi się, że dobre osiągi, niskie zapotrzebowanie na paliwo oraz pełne wyposażenie w akcesoria i systemy bezpieczeństwa powodują, że cena mimo wszystko staje się akceptowalna.

Wszelkie prawa zastrzeżone!

Reklama

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s