Od kilku ładnych lat Škoda Octavia jest najchętniej kupowanym samochodem w Polsce. Tak się składa, że i moją ulubioną Škodą jest właśnie Octavia. Koniecznie kombi. I najchętniej w wersji Scout.
Octavia Scout wyposażona jest w liczne plastikowe dodatki wokół samochodu, które nadają autu jeszcze bardziej bojowego i zadziornego wyglądu. Auto ma również wyższy o kilka milimetrów prześwit, aby po zjechaniu z asfaltu mieć nieco większy margines bezpieczeństwa.
We wnętrzu panuje spokój i harmonia, która każdemu z nas przypadnie do gustu. Na desce rozdzielczej dominuje 7-calowy, dotykowy ekran multimedialny, otoczony sporą ilością przycisków, które jednak po chwili treningu stają się bardzo łatwe w obsłudze. Zegary to wzór do naśladowania prostoty i czytelności. Bardzo dobrze, że Škoda nie wpadła na pomysł wstawienia tutaj elektronicznych wskaźników. Klasyka sprawdza się w tym przypadku idealnie.
Fotele, w jakie została wyposażona prezentowana dziś Octavia, są bardzo wygodne i nieźle wyprofilowane. Miejsca jest bardzo dużo, nawet na tylnej kanapie pasażerowie mają możliwość swobodnego założenia nogi na nogę. I to wszystko nie ogranicza przestrzeni w bagażniku, tradycyjnie robiącej wrażenie pojemnością i praktycznością. 605 litrów, niezbyt wysoki próg załadunkowy i całkowicie płaska podłoga – to podoba się użytkownikom!
Pod maską znajduje się mało popularna w Polsce jednostka benzynowa o pojemności 1,8 litra i mocy 180 KM. Szkoda, że klienci nie potrafią się do niej przekonać, ponieważ uważam, że jest to obecnie najlepszy silnik z całej gamy jednostek dostępnych w Octavii.
Łączy on bardzo dobre osiągi (przyśpieszenie do 100 km/h w 7,8 sekundy i prędkość maksymalna 216 km/h) ze stosunkowo niewielkim spalaniem, oscylującym w granicy 8 litrów na każde 100 km. Dodatkowym atutem tej jednostki jest bardzo dobra elastyczność, która zapewniona jest dzięki 250 Nm momentu obrotowego, dostępnego już od 1250 obr./min. Sześciobiegowa, automatyczna skrzynia biegów DSG oraz napęd na obie osie realizowany za pomocą 5. generacji sprzęgła Haldex zapewniają przyjemność i pewność prowadzenia auta. Zawieszenie zestrojone jest dość neutralnie, choć czasem odczuwalny jest większy prześwit, szczególnie podczas jazdy asfaltowymi, krętymi drogami. Wtedy możemy poczuć lekkie przechyły nadwozia.
Škoda Octavia Kombi Scout jest według mnie najbardziej uniwersalnym samochodem, jaki w obecnie można kupić za rozsądne 120 000 PLN. Taka suma za samochód w pełni wyposażony, komfortowy, wyjątkowo pakowny, z napędem na obie osie i automatyczną skrzynią biegów, to niemal okazja. Wystarczy rzucić okiem na cenniki konkurencji. Dla mnie po prostu ideał!
Artur Ławnik
Fot. Artur Ławnik
Rewelacyjne zdjęcia. Tekst ponownie na luza i to jest na plus
PolubieniePolubienie