Škoda Octavia Kombi Scout 1,8 TSI 180KM DSG

Od kilku ładnych lat Škoda Octavia jest najchętniej kupowanym samochodem w Polsce. Tak się składa, że i moją ulubioną Škodą jest właśnie Octavia. Koniecznie kombi. I najchętniej w wersji Scout.

octavia_3_kombi_scout_18tsi_180km_dsg_po9u675_2017_01

Octavia Scout wyposażona jest w liczne plastikowe dodatki wokół samochodu, które nadają autu jeszcze bardziej bojowego i zadziornego wyglądu. Auto ma również wyższy o kilka milimetrów prześwit, aby po zjechaniu z asfaltu mieć nieco większy margines bezpieczeństwa.

 

We wnętrzu panuje spokój i harmonia, która każdemu z nas przypadnie do gustu. Na desce rozdzielczej dominuje 7-calowy, dotykowy ekran multimedialny, otoczony sporą ilością przycisków, które jednak po chwili treningu stają się bardzo łatwe w obsłudze. Zegary to wzór do naśladowania prostoty i czytelności. Bardzo dobrze, że Škoda nie wpadła na pomysł wstawienia tutaj elektronicznych wskaźników. Klasyka sprawdza się w tym przypadku idealnie.

octavia_3_kombi_scout_18tsi_180km_dsg_po9u675_2017_07

Fotele, w jakie została wyposażona prezentowana dziś Octavia, są bardzo wygodne i nieźle wyprofilowane. Miejsca jest bardzo dużo, nawet na tylnej kanapie pasażerowie mają możliwość swobodnego założenia nogi na nogę. I to wszystko nie ogranicza przestrzeni w bagażniku, tradycyjnie robiącej wrażenie pojemnością i praktycznością. 605 litrów, niezbyt wysoki próg załadunkowy i całkowicie płaska podłoga – to podoba się użytkownikom!

octavia_3_kombi_scout_18tsi_180km_dsg_po9u675_2017_08

Pod maską znajduje się mało popularna w Polsce jednostka benzynowa o pojemności 1,8 litra i mocy 180 KM. Szkoda, że klienci nie potrafią się do niej przekonać, ponieważ uważam, że jest to obecnie najlepszy silnik z całej gamy jednostek dostępnych w Octavii.

octavia_3_kombi_scout_18tsi_180km_dsg_po9u675_2017_06

Łączy on bardzo dobre osiągi (przyśpieszenie do 100 km/h w 7,8 sekundy i prędkość maksymalna 216 km/h) ze stosunkowo niewielkim spalaniem, oscylującym w granicy 8 litrów na każde 100 km. Dodatkowym atutem tej jednostki jest bardzo dobra elastyczność, która zapewniona jest dzięki 250 Nm momentu obrotowego, dostępnego już od 1250 obr./min. Sześciobiegowa, automatyczna skrzynia biegów DSG oraz napęd na obie osie realizowany za pomocą 5. generacji sprzęgła Haldex zapewniają przyjemność i pewność prowadzenia auta. Zawieszenie zestrojone jest dość neutralnie, choć czasem odczuwalny jest większy prześwit, szczególnie podczas jazdy asfaltowymi, krętymi drogami. Wtedy możemy poczuć lekkie przechyły nadwozia.

octavia_3_kombi_scout_18tsi_180km_dsg_po9u675_2017_02

Škoda Octavia Kombi Scout jest według mnie najbardziej uniwersalnym samochodem, jaki w obecnie można kupić za rozsądne 120 000 PLN. Taka suma za samochód w pełni wyposażony, komfortowy, wyjątkowo pakowny, z napędem na obie osie i automatyczną skrzynią biegów, to niemal okazja. Wystarczy rzucić okiem na cenniki konkurencji. Dla mnie po prostu ideał!

Artur Ławnik

Fot. Artur Ławnik

Reklama

Jeden Komentarz Dodaj własny

  1. Lexusomaniak pisze:

    Rewelacyjne zdjęcia. Tekst ponownie na luza i to jest na plus

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s