Model RX na rynku jest już dostępny od ponad 15 lat. Można powiedzieć, że jest prekursorem hybrydowych aut SUV. I to właśnie hybryda jest do dziś jedną z najchętniej kupowanych odmian RX’a na całym świecie.
Auto jest ogromne, niezależnie z której strony na nie spojrzymy. RX to jednobryłowy SUV o opadającej ku tyłowi linii dachu, który osadzony jest na potężnych, 20-calowych kołach. Przód charakteryzuje się potężną, chromowaną atrapą silnika w kształcie klepsydry. Jest ona stosunkowo mocno wysunięta do przodu, nadając autu agresywności. Po jej obu stronach znajdujemy w pełni LED-owe reflektory, pod którymi umieszczono również diodowe kierunkowskazy. Ich kształt projektanci powtórzyli z tyłu, domykając stylistycznie całość.
Lexus oferuje bardzo wygodne wnętrze dla czwórki pasażerów oraz ich bagaży. Zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa, zapewniają bardzo komfortowe podróżowanie nawet wyższym osobom. Pewną wadą bagażnika jest wysoki próg załadunkowy, który na pewno nam dokuczy w chwili pakowania ciężkich walizek.
Wnętrze skonfigurowano w tonacji czerwono-czarnej. Materiały, jakie zostały wykorzystane do wykończenia, są bardzo dobrej jakości. Fotele, jak i inne elementy, pokryte są piękną skórą, zaś plastiki są dobrze spasowane i co najważniejsze miłe w dotyku.
Zajrzyjmy pod maskę. Naszym oczom ukazują się dwie jednostki napędowe. Jedna to silnik spalinowy o pojemności 3,5 litra, zbudowany w układzie V6. Druga to silnik elektryczny. Spalinowa jednostka udostępnia kierowcy moc 249 KM, zaś elektryczna dorzuca 167 KM. Jednak to nie koniec, ponieważ w zanadrzu jest jeszcze 68 KM pochodzące z kolejnego silnika elektrycznego, tym razem umieszczonego przy tylnej osi. Tak więc kierowca Lexusa RX450h sumarycznie dysponuje mocą 299 KM. Dzięki temu ważący ponad dwie tony SUV porusza się naprawdę żwawo. 200 km/h i 8 sekund do „setki” to bardzo przyzwoite osiągi w tej klasie.
Podsumowanie dostępnego momentu obrotowego również obiecuje wiele. 317 Nm oferuje „benzyniak”, zaś „elektryki” już od zerowych obrotów dodają 335 i 139 Nm. Dzięki temu elastyczność w tym aucie jest po prostu genialna!
Napęd przekazywany jest na obie osie za pomocą bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów CVT. Dla jednych jest ona wadą, zaś dla drugich wielkim plusem. Dla mnie, po tylu latach obcowania z tym rodzajem skrzyni, jest po prostu idealna do tego typu układu napędowego.
RX450h, mimo tak ogromnej bryły nadwozia oraz masy przekraczającej dwie tony, potrafi bardzo miło zaskoczyć przy dystrybutorze. Podczas moich jazd ten potężny SUV zużywał średnio zaledwie 8 litrów benzyny na 100 km. Jest to naprawdę bardzo dobry wynik, który zapewniony mamy dzięki układowi hybrydowemu.
Podsumowując, Lexus RX450h jest bardzo wygodnym, komfortowym i luksusowym autem, które nie tylko zapewnia bardzo dobre osiągi, ale również nie zrujnuje portfela na stacji paliwowej. Choć najpierw zrujnuje nas w salonie podczas zakupu tego modelu. Dość powiedzieć, że ceny rozpoczynają się od grubo ponad 350 000 PLN.
Artur Ławnik
Rewelacyjne zdjęcia!!! Tekst też miło się czyta
PolubieniePolubienie